Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
De auteur van dit boek onderzoekt hoe het gedrag van jongens te verklaren en waar het kan bijgestuurd worden. De huidige aandacht voor jongens concentreert zich op hun leerachterstand op school. Jongens blijven vaker dan meisjes zitten op school, ze spijbelen meer, en moeten vaker bijlessen volgen. Ze vertonen opvallend veel probleemgedrag en lijden vaker aan verschillende gedragsstoornissen. Buiten de school trekken ze de aandacht op zich door hun vaak agressief gedrag. In het laatste hoofdstuk pleit de auteur voor gescheiden onderwijs omdat je zo een onderwijs zou kunnen ontwikkelen op maat van de behoeftens van jongens en meisjes.
Adolescentiepsychologie --- Education --- Opvoeding --- Psychologie de l'adolescent --- Jongens ; opvoeding --- differentiële opvoeding --- Educational sciences --- gender --- Netherlands --- Pedagogiek --- Nederland --- Provincie West-Vlaanderen --- Aggression --- Single-sex education --- Boys --- Academic performance --- Girls --- Attitudes --- Book --- Sex differences
Choose an application
Onthullende blik op de digitale jeugdcultuur op basis van een onderzoek van de Rutgers Nisso Groep onder 10.000 Nederlandse jongeren. Vooral aandacht voor de manier waarop jongeren via internet hun vriendschappen, relaties en seksualiteit ontwikkelen. Verliefd op internet biedt een onthullende blik in de digitale jeugdcultuur van dit moment, die voor de meeste volwassenen nog grotendeels verborgen is. De auteurs schetsen een helder beeld van de ontluikende seksualiteit van pubers, en de manier waarop ze daar online mee experimenteren. Daarnaast geeft het boek een praktisch antwoord op de vraag hoe je daar als ouders het beste mee kunt omgaan.
Age group sociology --- chatten --- Educational sciences --- seksueel gedrag --- puberteit --- internet --- seksuele vorming --- Netherlands --- Adolescentie (jeugdpsychologie, puberteit) --- Internet (e-mail, website) --- Provincie West-Vlaanderen --- Youth --- Boys --- Girls --- Relationships --- Sexuality --- Internet --- Book --- Communication
Choose an application
Tieners communiceren veel met elkaar, maar niet altijd evenveel met ons, de volwassenen die hen begeleiden. Hoe kunnen we dan het beste omgaan met hen? De vraag 'waarom' tieners doen wat ze doen leidt vaak tot conflicten en nukkig gedrag. En tot standaardantwoorden als: 'Daarom!'. Dit originele communicatieboek volgt bewust een ander spoor. Het laat zien dat je meer succes boekt met een duidelijke, betrokken praatstijl. Wie daarbij gezonde grenzen durft te stellen en ondubbelzinnige verwachtingen durft te creëren, komt tot een betere sfeer thuis. De stap van discussiëren naar onderhandelen levert een duidelijke win-winsituatie op, en zorgt voor realistisch ouderschap. (Bron: covertekst)
Tieners --- Opvoeding. --- puberteit --- Educational sciences --- Age group sociology --- pedagogiek --- gezinspedagogiek --- gesprekstechnieken --- differentiële opvoeding --- Opvoeding --- Jongeren --- Teenage boys --- Communication --- Adolescent psychology --- Intergenerational relations --- Academic collection --- opvoeden --- opvoeding --- pubers --- tieners --- 433 --- adolescenten --- onderhandelen --- 37.013 --- Adolescentie --- Communicatie --- Gedrag --- Onderhandelen --- Opvoeding in de praktijk --- #KVHB: Adolescenten --- #KVHB: Jeugdpsychologie --- #KVHB: Pedagogie --- 416.25 --- 443 --- Ontwikkelingspsychologie --- 433.1 --- Gesprekken met kinderen --- Gesprekstechnieken --- Relatie volwassene-kind --- Psychologie van afzonderlijke jeugdgroepen vanaf ca. 13 jaar --- Opvoedingsstijlen --- Opvoeding en onderwijs --- graduaat orthopedagogie --- opvoedkunde --- Luistervaardigheid --- 305.8 --- 113887.jpg --- Jongere --- Onderwijs --- #gsdbP
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|